Drankgebruik en pubers

24/01/2023

Wat hebben de organisaties Flink en Gorillas te maken met verslavingsgedrag? Binnen tien minuten je boodschappen bezorgd bij jou aan huis. Instant behoefte bevrediging want je hebt zin in die reep chocola of  M&M’s bij je favoriete Netflix serie. Super handig maar moet je dat eigenlijk wel willen? Tegenwoordig lijkt alles binnen handbereik te zijn. Een verschraling van de samenleving en zelf vertik ik het om hieraan mee te doen. Maar dat is een andere discussie…

Alles bij deze bezorgservices is erop ingericht dat jij vanaf het moment dat je besteld het gelukshormoon dopamine aanmaakt en dat het bijna onmogelijke gebeurd; binnen 10 minuten een snack in je bek. Waardoor je brein de volgende keer denkt dit wil ik weer! Marketingdeskundigen denken dat drie a vier bestellingen al genoeg zijn om te spreken van het ontwikkelen van een gewoonte.

Uit onderzoek blijkt ook dat als je verslaafd bent aan alcohol of drugs je verslaving niet alleen in stand wordt gehouden door het keer op keer tot je nemen van het middel, maar ook de aanloop ernaar toe. De tijd die je besteedt om het middel te scoren en de spanning die het met zich meebrengt geven een grote shot dopamine net zoals het nuttigen van het middel zelf.

Misschien volgende keer toch die M&M’s laten staan?


© Bureau Kick Off 2024
KvK 77451724
BTW NL003196146B12
Registerplein: 461037114

contact
Jurrien Booman
︎ 06 51796982
︎ info@bureaukickoff.nl
laatste
nieuws          

︎


ervaring                   

︎


contact           

︎


© Bureau Kick Off 2024 
KVK 77451724
BTW NL003196146B12


︎ 06 51 79 69 82
︎ info@bureaukickoff.nl